Независимо от вида си, всяко нараняване е болезнено и се отразява неблагоприятно на досега достигнатото ниво на развитие в тренировките. Въпреки че причините за травмите при тренировка са различни, важното е всяко нараняване да получи своевременна грижа и лечение, за да се избегне по-сериозно състояние. За човек, който е отдаден на фитнеса, контузията би го демотивирала, но с подходящо лечение, нараняването може да се излекува бързо, позволявайки му да се върне към рутината си възможно най-скоро.

  1. Болки в кръста

Може да са резултат от напрежение на мускулите около гръбначния стълб поради прекомерно натоварване или сериозно увреждане на гръбначните дискове или макротравматично нараняване на диска. Фрактурите на гръбначният стълб от вдигане на тежести са необичайни, но не са нечувани, включително хронична форма на стрес фрактура, наречена спондилолиза, както и остра компресионна фрактура на едно от гръбначните тела.

  1. Разкъсване на сухожилие на бицепса

Двуглавият мускул има две сухожилия; едно, което се прикрепя към раменната става, и едно сухожилие, което се прикрепя към лъчевата кост на предмишницата. Когато човек се опитва да преодолее съпротивление, което е твърде голямо, рискува разкъсване на сухожилието на бицепса. Може да бъде или частично разкъсване, което уврежда меката тъкан, но не прекъсва напълно сухожилието, или пълно разкъсване, което отделя сухожилието от точката му на закрепване към костта. Разкъсването е придружено от силна болка и подуване в предната част на лакътя. Има видима изпъкналост в горната част на ръката, създадена от отдръпнатия, скъсен двуглав мускул и празнина в предната част на лакътя поради липсата на сухожилие.

  1. Разкъсване на гръден мускул

Това състояние се характеризира с частично или пълно разкъсване на един или повече от гръдните мускули. Гръдните мускули са група от два мускула в предната част на гърдите. По време на разтягане или свиване на гръдните мускули и сухожилия се оказва напрежение. Когато има прекомерно напрежение поради повтарящи се движения или висока сила, един или повече от гръдните мускули могат да се разкъсат. Потърпевшият изпитва болка, която е центрирана около гърдите и предната част на рамото или мишницата. Също се появяват синини, подуване, мускулни спазми и слабост.

  1. Разкъсване на ротаторният маншон

Ротаторният маншон е група от четири сухожилия и мускули, които се събират около раменната става в горната част на раменната кост. Тези сухожилия и мускули заедно образуват маншет, който държи ръката на място, позволявайки нейното движение в различни посоки. Раменната става е слаба, така че твърде много стрес може да доведе до частични разкъсвания и подуване на сухожилията на ротаторния маншон. Прекомерният стрес може също да доведе до отдръпване на едно или повече сухожилия от костта или разкъсване в средата. Това нараняване се характеризира с болка в рамото и ръката, която зависи от тежестта на разкъсването, щракащи звуци при движение на рамото, слабост и чувствителност в рамото..

  1. Синдром на карпалния тунел

Този синдром възниква в резултат на комбинация от здравословни състояния и дейности, които оказват натиск върху медианния нерв, докато преминава през карпалния тунел в китката, и този натиск води до различни симптоми. Дейностите във фитнеса като лицеви опори, поза на дъска и други упражнения, които включват прекомерно огъване на китката напред или назад, намаляват количеството пространство в карпалния тунел, увеличават количеството тъкан в тунела или повишават чувствителността на средния нерв. Повтарящите се движения на ръцете и китките причиняват подуване на мембраните около сухожилията. Дори счупени кости на китката, изместени кости или костни шипове заемат място в карпалния тунел, оказвайки по-голям натиск върху средния нерв.

  1. Мускулно разтежение или разкъсване

Мускулно разтежение или дори мускулно разкъсване възниква, когато мускулът надвиши своя лимит на еластичност. Тази травма причинява увреждане на мускула или прикрепващите го сухожилия. Обикновено се случва в резултат на умора, пренатоварване или неправилно изпълнение на упражнение. Мускулите са подложени на прекомерен натиск при вдигане на тежести. Разкъсването на мускула може да бъде разкъсване на всички мускулни влакна и сухожилията, прикрепени към мускула, може също да причини увреждане на малките кръвоносни съдове, причинявайки локално кървене, синини и болка поради дразнене на нервните окончания. Мускулното разтежение се характеризира с подуване и слабост на мускула или сухожилията. Болка се усеща, когато се използва този конкретен мускул или ставата, свързана с мускула.

Как да се предпазим от травми по време на тренировка:

  1. Отделете време за правилно загряване.
  2. Не надценявайте своите възможности.
  3. Отделете внимание за изучаване на правилната форма на изпълнение за всяко упражнение.
  4. Балансирана диета и достатъчно количество вода.
  5. Не пропускайте почивните си дни, оставете шанс на тялото да се възстанови.
  6. Вслушвайте се във вашето тяло, при наличието на най- малката нетипична болка прекратете натоварването. По- добрия вариант е или да починете няколко дни, или да потърсите помощ от физиотерапевт от колкото да продължите тренировката и да влошите своето състояние.