Плоскостъпието, наричано още дюстабан, представлява отпускане (изглаждане) на надлъжния свод или на двата свода на ходилото. Освен профилактичното носена на ортопедични стелки и обувки, чрез кинезитерапия трябва да се подсилят мускулите на ходилото със специални упражнения или подходящи за тази цел игри – напр. ловене и хвърляне, хващане и пускане, подреждане на дребни предмети. Лятото се препоръчва ходенето на босо по горещ пясък, асфалт, прясно окосена трева. Използват се тонизиращи техники от спортния и лечебния масаж , с продължителност 10-15 мин на всяко ходило. За масажиране на ходилата може да се използва кочан от царевица, който се търкала напред – назад от и седеж. Детето ходи само на пети, на външния ръб на ходилата, на пети с поставен молив под пръстите, които го поддържат да не падне. От седеж се дават изотонични и изометрични упражнения за флексорите на ходилата. Пръстите на ходилата се привеждат и отвеждат , подават се малки предмети от едното на другото ходило, провират се различни предмети под ходилата, набира се хавлиена кърпа с пръстите на ходилата, плъзгане на ходилото напред назад само с помощта на пръстите като петата не се отделя от земята. Правят се упражнения срещу мануално съпротивление, което дава – плантарна и дорзална флексия в глезеннна става. Краката трябва да се мият всеки ден и да се правят закалителни процедури. Трябва да се използват удобни обувки с твърд форд. Ако детето има затлъстяване, трябва да се нормализират килограмите. При желание да практикува някакъв вид спорт, трябва да се подбере такъв, при който няма голямо натоварване на ходилата – повдигане на тежести, скокове, дълги преходи, продължително бягане.